Би било много добра идея ако законодателя въведе изискването всеки млад шофьор с по-малко от 1г. стаж да се задължава да си сложи лепенка на колата, напр. : '' Нов шофьор" така от една страна младият шофьор ще е по- спокоен, тъй като останалите участници в движението няма да спират прекалено близко до него(т.е. ще спазват по-голяма дистанция), което ще му даде възможност вместо да се плаши и концентрира върху това колко близко се е залепила задната кола и дали при потегляне няма да я забърше, да се фокусира върху пътното платно! А пък старите шофьори ще са предупредени, че в съседната кола има нов шофьор без още добре изградени добри рефлекси и по-този начин ще могат да избират най-правилното си поведение( т.е няма да предприемат рискови маневри)!
За новите шофьори
Формално сме членове на ЕС и свидетелствата за правоуправление на МПС издадени в РБ важат в цяла Европа. Обучението по теория и практика, и изпитите по теория не са синхронизирани с европейската практика . Във Франция например, всеки може да посети учебен център, да договори графика по който ще го посещава и да се яви на изпит в него, когато е готов. След като курсистът издържи теорията , може да продължи обучението си с придружител по свое желание, при следните условия:
-След по-малко от 20 практически часа, инструкторът преценя дали обучаваният може да продължи обучението си като управлява автомобила с придружител
- След одобрение и на застраховател, обучаваният има право да посочи своя придружител
-След обучение на придружителя най-малко 2 часа в учебния център , обучаваният може да управлява автомобил до 3 години .През това време може да се яви на изпит по практика .
-на задното стъкло на автомобила има лепенка предупреждаваща останалите участници в движението
-обучението може да започне на 16 години, като свидетелство за правоуправление ще получи след като издържи практически изпит на 18 години.
В 17 държави от Европа, управлението с придружител е регламентирано по някакъв начин .В някои дори при обучението не е нужно да има правоспособен инструктор .Обучението е вид услуга и правата на клиента са защитени както при другите услуги .
По времето на Социализма Законът за Движението по Пътищата задължаваше водачите, които са със стаж под две години да поставят опознавателен знак на автомобилите си. Знакът имаше форма на равностранен триъгълник с жълт фон и червена гранична ивица. На знака беше изобразен удивителен знак (!) в черен цвят. Знакът се поставяше в долния десен ъгъл на предното стъкло у в долния ляв ъгъл на лявото стъкло.
Имаше знак внимание на стъклото на автомобилите управлявани от водачи със стаж по-малко от 2 години . Сега в ЕС съществува практика, по желание обучението да започва от 16 годишна възраст. По преценка на инструктора, обучаваният след успешно издържан изпит по теория може да посочи свой придружител с когото да продължи обучението си до успешно полагане на практически изпит ? През това време на стъклото на автомобила му е залепен стикер предупреждаващ останалите водачи за опастноста ?