Подобряване на велосипедната инфраструктура в градовете. Създаване на повече условия за каране на велосипед.

3 posts / 0 new
Последно мнение
tkpopov
снимка на tkpopov
Офлайн
Регистриран: 30/07/2010
Подобряване на велосипедната инфраструктура в градовете. Създаване на повече условия за каране на велосипед.

Съвременното автомобилно движение е истински бич не само за големия град, но и за по-малките градове. Като оставим настрана пътно-транспортните проишествия, при които ежедневно се отнемат невинни човешки животи и се причиняват щети за хиляди левове, съществуват няколко по-големи негативни фактора на автомобилното движение. А те са:

1.Високият шум;
2.Високата концентрация на замърсен въздух;
3.Огромните задръствания, които се причиняват от сутрешните и вечерните автомобилни колони;

За да се ограничат или поне да се намалят последствията от тези фактори, предлагам да се обърне внимание на възможностите за една добра алтернатива, а именно подобряване на условията за велосипедния транспорт в градовете.
Ако се създадат повече условия за каране на велосипед и се създадат предпоставки за ефективен диалог и сътрудничество между заинтересованите граждани и граждански групи, бизнес, медии и институции с цел оптимизиране на съществуващите транспортни мрежи, то това би довело до някои фактори, по-важни от които ще бъдат:

1.Намаляване на високия шум;
2.Намаляне на концентацията на замърсен въздух;
3.По-малко задръствания по улиците;

Като се сравнят негативните фактори, причинени от автомобилния трафик с тези, които ще бъдат внедрени благодарение на велосипедния транспорт, ясно изпъква необходимостта от условия за подобряване на велосипедната инфраструктура, т.е. изграждане на повече велосипедни алеи. За тази цел е необходимо:

1. Да се организират акции и кампании за популяризиране на велосипедния транспорт в рамките на закона и по установения от закона ред;
2. Да се организират обучения, дискусионни и работни срещи, форуми за запознаване и обединяване на обществеността и отговорни институции за решаване на проблемите на велосипедния транспорт;
3. Да се провеждат проучвания, анализи и да се извършват консултации за и прилагането на добри практики по света свързани с екологично чист и устойчив транспорт;

Сега ще дам един мой личен пример, защо избрах велосипеда като средство за предвижване:

Примерът е за ежедневното ми предвижване от моя дом до работата ми, т.е. от жк “Славейков” до жк “Лазур” в Бургас. Разстоянието в едната посока е около 4 километра.

В първите дни, когато започнах работа използвах градския транспорт. Резултатът – Времето, докато стигна до работата е 35 минути. Автобусът (№ 12) обикаля почти целия град и подвижността му силно се влияе от автомобилния тарфик и светофарите. А за да избегна това обикаляне, трябва да сляза на спирката на “ОРБ – Бургас” и там да сляза и да се кача на друга линия (№ 12А), което ще отнеме поне двойно повече време. Подчертавам, че градският транспорт в Бургас е твърде нередовен. Изводът: Градският транспорт не е най-добрата алтернатива!

Затова реших да пробвам втория вариант – автомобилът! Тук времето за вземане на разстоянието се влияеше в голям диапазон. В повечето случай ставах участник в интензивния и опъващ нервите автомобилен трафик. Тогава в най-добрия случай стигах до работата за 25 минути. Е, имаше и дни когато стигах и по-бързо, но те бяха изключителна рядкост. Като добавим и непрекъснатите разходи по техническа поддръжка и скъпото и “качествено” гориво, ето го и изводът за този метод на предвижване: “Колата също не е добра алтернатива!”

Помислих малко и си казах: “Я да пробвам и с колелото, и да видим какво ще стане”! И го направих и този метод използвам и до днес. Времето, за което вземам разстоянието – 14 най-много 17 минути. Наред с това получавам необходимото тонизиране особено, когато отивам на работа сутринта, през нощта е валял дъжд. За разлика от колегите ми, които пет минути тичат до автомата “за по едно кафе” аз се чувствам бодър и ентусизиран да работя! И накрая не на последно място – почти нулеви разходи нужни в полза на предвижването от моя дом до работата! И ето го и изводът: "Велосипедът е една много добра, даже отлична алтернатива на предвижване не само из града, но и по извънградските зони".

Интензивният велосипеден трафик ще реши голяма част от проблемите, причинени от автомобилния транспорт в градовете.

stan
Офлайн
Регистриран: 08/01/2011
Неправилно се свързва

Неправилно се свързва разширяването на използването на велосипеди със създаването на **специални** условия за тях. Велосипедът по закон е равноправно пътно превозно средство (ППС), направете справка. Нужно е да се повишава правната култура на велосипедистите, да се изяснят техните права (не по-малко от тези на водачите на моторни пътни превозни средства). Също и техните задължения. Равенството пред закона ще увеличи много повече велосипедистите и ще превърне водачите на МПС във водачи и на други ППС. Повечето от велосипедистите имат коли, много от водачите имат велосипеди. Въпросът е да ги ползват разумно и повече. Нека алеите останат за пешеходците. Специална алея за велосипедисти - това е изключително скъпа инфраструктура. Която в повечето случаи стои неизползвана. Колко велосипедисти минават по нея и колко коли могат да минат, ако се направи още едно платно. По-добре още едно платно и внимание към велосипедиста. Място има за всички.

joro112
Офлайн
Регистриран: 01/09/2010
подобяваване на инфраструктурата

Когато общината дава разрешение за строеж , трябва да остави място за паркиране на клиентите. В Бургас , до Морската градина, построиха огромна сграда, без да могат клиентите да паркират за магазините, офисите и кафетата ? Сега неправилно паркираните МПС задръстват движението ? Освен това, застроиха и паркинга предназначен за гостите на града, пристигащи с автобуси и за плажа ?

Идентифицирайте се за да изпращате коментари